Wyjaśnianie mitów na temat alkoholu

Kilka trzeźwiących faktów w miesiącu świadomości alkoholowej

W związku z obchodami Miesiąca Świadomości Alkoholu, podkreśliliśmy niektóre z głównych faktów i statystyk dotyczących używania alkoholu w Stanach Zjednoczonych, rozwiewając jednocześnie stygmaty dotyczące zaburzeń związanych z używaniem alkoholu, a także udostępniliśmy diagnostyczne narzędzia przesiewowe, które pomogą Ci określić, czy Ty lub Twój bliski macie problem z piciem.

Poniżej przedstawiamy dziesięć powszechnych mitów lub błędnych przekonań dotyczących alkoholu i zaburzeń związanych z używaniem alkoholu (AUD). Zaburzenia związane z używaniem alkoholu są potencjalnie śmiertelną chorobą i chcemy rozwiać te mity w ramach naszych działań edukacyjnych ukierunkowanych na misję tego miesiąca.

Dziesięć mitów vs. rzeczywistość alkoholu

1. Mit: Alkohol może pomóc utrzymać ciepło.

Rzeczywistość: Chociaż alkohol może sprawić, że chwilowo poczujesz się cieplej, w rzeczywistości obniża on ogólną temperaturę ciała. Powodem tego jest fakt, że alkohol jest środkiem rozszerzającym naczynia krwionośne, co oznacza, że powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych, zwłaszcza naczyń włosowatych znajdujących się tuż pod powierzchnią skóry. Początkowa fala ciepła i zarumieniona twarz jest spowodowana dodatkowym przypływem krwi do skóry. Jednak w rzeczywistości jest to ciepło opuszczające ciało, zapewniające krótkotrwałe uczucie ciepła, które zostanie szybko schłodzone przez zimne powietrze. Dodatkowo, szybko rozgrzana skóra spowoduje pocenie się, co jeszcze bardziej obniży temperaturę ciała. Wreszcie, picie alkoholu hamuje mechanizm leżący u podstaw drżenia, usuwając kolejny środek, dzięki któremu ciało utrzymuje ciepło w zimnej pogodzie.

2. Mit: Alkohol jest środkiem pobudzającym.

Rzeczywistość: Ogólnie rzecz biorąc, substancja liczy się jako stymulant, jeśli jej główne efekty pobudzają układ nerwowy, zwiększając energię, podczas gdy depresant spowalnia układ nerwowy, z efektami uspokajającymi lub uspokajającymi. Alkohol działa przede wszystkim jako depresant, choć może sprawiać wrażenie, że początkowo ma działanie pobudzające. Na początku spożywania niewielkich ilości alkoholu wyzwala on uwalnianie dopaminy ("hormonu szczęścia"), wywołując uczucie pobudzenia. Jednak po ustąpieniu tych wczesnych efektów alkohol działa jak środek depresyjny, spowalniając ośrodkowy układ nerwowy, obniżając ciśnienie krwi, tętno i zdolności poznawcze.

3. Mit: Alkoholicy piją codziennie.

Rzeczywistość: Alkoholizm lub zaburzenie używania alkoholu (AUD) może przybierać różne formy, z których nie wszystkie wiążą się z codziennym piciem. Niektóre osoby zmagające się z tym problemem piją codziennie, inne piją nadmiernie w weekendy, a ci, którzy piją w dużych ilościach, mogą mieć znaczne okresy abstynencji. Głównym behawioralnym i psychologicznym znakiem AUD jest niemożność kontrolowania picia, gdy już się ono rozpocznie, a także wynikająca z tego niemożność kontrolowania innych sfer życia. Fizyczne oznaki uzależnienia od alkoholu to tolerancja (potrzeba większej ilości alkoholu, aby osiągnąć ten sam efekt), a później objawy odstawienia. Bez względu na to, czy pijesz codziennie, czy w dużych ilościach, czy też jesteś weekendowym wojownikiem, możesz paść ofiarą uzależnienia od alkoholu na podstawie któregokolwiek z tych kryteriów.

4. Mit: Kawa i zimny prysznic wytrzeźwią cię.

Rzeczywistość: W przeciwieństwie do innych pokarmów i napojów, które spożywamy, alkohol omija układ trawienny, będąc zamiast tego przetwarzany przez wątrobę. Nic innego, co spożywamy, jak żywność i kawa, lub narzucone z zewnątrz, jak szok zimnego prysznica lub wywołane wymioty, może przyspieszyć tempo metabolizmu wątroby. Tak więc, kawa przyczyni się do kofeiny i szybszego trawienia do odurzenia, podczas gdy zimny prysznic po prostu pozostawi cię mokrym.

5. Mit: Picie nie jest aż tak niebezpieczne.

Rzeczywistość: Według długoterminowego globalnego badania opublikowanego w topowym czasopiśmie medycznym The Lancet, nie ma takiej ilości alkoholu, która jest bezpieczna lub zdrowa. Oczywiście autorzy badania nie zaprzeczają często podnoszonej tezie, że umiarkowane spożycie czerwonego wina może zwalczać choroby serca. Jednak ich wyniki wskazują, że takie korzyści są przeważone przez względne szkody alkoholu i wypadków drogowych, destrukcyjne i impulsywne podejmowanie decyzji, powodując szkody dla siebie i innych. Przy intensywnym używaniu, alkohol może również przyczynić się do innych zaburzeń medycznych, a nawet przyczynić się do raka.

6. Mit: Picie jest skutecznym sposobem na leczenie przewlekłego bólu.

Rzeczywistość: Niektórzy z tych, którzy cierpią z powodu przewlekłego bólu, zwracają się do alkoholu jako sposobu radzenia sobie z nim. Może to być niebezpieczne i przynieść efekt odwrotny do zamierzonego z kilku powodów. Po pierwsze, jeśli przyjmujesz również leki przeciwbólowe, mieszanie ich z alkoholem stwarza poważne ryzyko, w tym uszkodzenia wątroby, krwawienia z żołądka, przedawkowania i śmierci. Po drugie, naraża cię to na zaburzenia związane z używaniem alkoholu, ponieważ wraz ze wzrostem tolerancji na alkohol rośnie ilość, którą musisz spożyć, aby poczuć te same efekty. Po trzecie, intensywne picie może faktycznie zwiększyć ból poprzez generowanie bolesnej neuropatii obwodowej małych włókien - najczęstsze powikłanie neurologiczne związane z nadużywaniem alkoholu - oraz poprzez zwiększoną wrażliwość na ból odczuwany podczas odstawienia alkoholu.

7. Mit: Piwo zawiera mniej alkoholu niż alkohol.

Rzeczywistość: Chociaż istnieje pewne zróżnicowanie, pojedynczy drink wina, likieru lub piwa zawiera mniej więcej taką samą ilość alkoholu. Konkretnie, 12 uncji piwa o objętościowej zawartości alkoholu wynoszącej 5 procent (lub 10 proof) to odpowiednik 5 uncji wina o objętościowej zawartości alkoholu wynoszącej 12 procent (lub 24 proof), przy czym obie te wartości są równe półtoralitrowej porcji likieru o objętościowej zawartości alkoholu wynoszącej 40 procent (lub 80 proof). Mówiąc prościej, można oczekiwać, że standardowa porcja albo 5 uncji wina, 12 uncji piwa lub 1,5 uncji likieru będzie miała taką samą zawartość alkoholu i podobne efekty. Należy również pamiętać, że wiele koktajli zawiera więcej niż 1,5 uncji alkoholu. Na przykład Long Island Iced Tea ma co najmniej 2 uncje alkoholu.

8. Mit: Po wypiciu kilku drinków można bezpiecznie prowadzić samochód.

Rzeczywistość: Znana forma racjonalizacji zakłada, że prowadzenie pojazdu jest dopuszczalne lub bezpieczne, o ile stężenie alkoholu we krwi (BAC) jest niższe od dopuszczalnego prawnie limitu. We wszystkich pięćdziesięciu stanach dopuszczalny poziom BAC wynosi .08, który średnio osiąga 120-funtowa kobieta po dwóch drinkach w ciągu godziny, a 180-funtowy mężczyzna po czterech w ciągu jednej do dwóch godzin. Badania wykazały, że przy poziomie BAC wynoszącym 0,08 kierowca jest 11 razy bardziej narażony na wypadek. Istnieją jednak badania wskazujące na znaczne ryzyko przy kolejno niższych poziomach. Przy stężeniu 0,05 BAC następuje utrata koordynacji, pogorszenie postrzegania poruszających się obiektów i skrócenie czasu reakcji. Przy 0,02 BAC występuje upośledzenie świadomości wzrokowej i niezdolność do skupienia się na złożonych zadaniach. Wniosek jest taki, że jedynym bezpiecznym stężeniem alkoholu we krwi jest 0.

9. Mit: Alkohol przed piwem, wszystko jasne. Piwo przed alkoholem, nigdy nie było bardziej chore.

Rzeczywistość: Życzeniem stojącym za tym mitem jest to, że określona kolejność spożywania alkoholu może zapobiec kacowi. W rzeczywistości kolejność nie ma żadnego wpływu na to zagrożenie. Powód jest prosty. Alkohol jest wchłaniany natychmiast, najpierw przez błonę śluzową języka i jamy ustnej, a następnie przez żołądek i jelito cienkie. Tak więc cały alkohol z wczorajszego wieczoru zostanie wchłonięty na długo przed kacem następnego dnia. Jeżeli całkowita ilość alkoholu jest taka sama, niezależnie od konkretnej kombinacji lub rodzaju napojów, postęp i różnorodność spożycia nie będą miały wpływu na poziom alkoholu we krwi.

10. Mit: Alkohol zabija komórki mózgowe.

Rzeczywistość: W przeciwieństwie do powszechnego przekonania, alkohol sam w sobie nie zabija komórek mózgowych. Niemniej jednak, alkohol jest neurotoksyną, która uszkadza dendryty (zakończenia neuronów), jak również powoduje inne szkody w mózgu. Zaburzenia dendrytów zaburzają zdolność mózgu do przetwarzania i przekazywania informacji, powodując słabą koncentrację i koordynację. W dłuższej perspektywie, intensywne picie może powodować kurczenie się hipokampa, centrum mózgu, które kontroluje pamięć i rozumowanie, a także utrudniać neurogenezę - wytwarzanie nowych komórek mózgowych. Dobra wiadomość jest taka, że we wszystkich przypadkach, z wyjątkiem tych najcięższych, wiele z tych uszkodzeń jest odwracalnych w czasie po zaprzestaniu picia.

Warto dodać, że choć alkohol sam w sobie nie zabija komórek mózgowych, to odstawienie alkoholu może cię zabić. Kolejnym mitem jest to, że nie można umrzeć z powodu odstawienia alkoholu.

Czy niepokoją Cię Twoje nawyki związane z piciem?

Czy masz harbored niektóre z tych błędnych przekonań na temat alkoholu, z znaleźć, że ty lub bliskiej osoby mają niepokojące wzór picia, Recovery Centers of America może zapewnić ratowanie życia pomoc teraz. Dla Twojej rozwagi, oto niektóre z usług oferowanych przez naszych światowej klasy ośrodków.

  • Medycznie monitorowana detoksykacja. Po dłuższym okresie intensywnego picia, fizyczne i psychiczne objawy odstawienia alkoholu mogą być trudne do zniesienia, a nawet śmiertelne. RCA pozwala na detoks alkoholowy w bezpiecznym, komfortowym miejscu.
  • Leczenie stacjonarne z zamieszkaniem. Po bezpiecznym odtruciu organizmu z alkoholu w środowisku medycznym, zazwyczaj w okresie od trzech do siedmiu dni, pacjenci AUD standardowo przechodzą do leczenia stacjonarnego.
  • Leczenie ambulatoryjne lub cyfrowe leczenie zdrowotne. Programy ambulatoryjne (w tym cyfrowe opcje zdrowotne) pozwalają pacjentom zachować ich osobisty i zawodowy harmonogram, jednocześnie otrzymując różną liczbę sesji indywidualnych i grupowych w tygodniu, przynajmniej przez pierwszy rok leczenia.
  • Stałe wsparcie w powrocie do zdrowia. Pacjenci mogą również utrzymać zdrowienie poprzez uczestnictwo w społeczności odwykowej, np. w programie 12 kroków, takim jak Anonimowi Alkoholicy lub Anonimowi Narkomani, a także w Stowarzyszeniu Absolwentów RCA, które umożliwia pacjentom utrzymanie zaangażowania i kontaktu przez całe życie.