Jak wybaczyć sobie i wyleczyć się z uzależnienia od pornografii

Zerwanie z uzależnieniem od pornografii jest trudne, zwłaszcza jeśli rzucasz palenie "na zimno". Podczas próby zerwania z jakimkolwiek nawykowym zachowaniem, będziesz musiał rozwinąć umiejętności radzenia sobie i wykorzystać narzędzia, które pomogą ci zastąpić destrukcyjne zachowanie nowymi nawykami. Pogrążanie się w poczuciu winy i wstydu jest niezdrowe i ważne jest, aby wyrobić sobie pozytywne nawyki, które pozwolą Ci iść naprzód w drodze do wyzdrowienia.

Oto 5 kroków do wybaczenia sobie i powrotu na właściwe tory po wpadce.

1. Zrozum, że popełniłeś błąd

Pierwszym krokiem do przezwyciężenia uzależnienia jest uznanie, że masz problem. Kiedy doświadczasz niepowodzeń w swoim zdrowieniu, zidentyfikuj swój błąd i weź odpowiedzialność za swoje działania. Kiedy już to zrobisz, możesz rozpocząć proces wybaczania sobie i iść dalej.

2. Zaakceptuj, że nawaliłeś

Łatwo jest zaprzeczać lub być sfrustrowanym samym sobą, że nie chcesz stawić czoła rzeczywistości swojego błędu, zwłaszcza gdy ciężko pracujesz i podejmujesz kroki w kierunku życia wolnego od pornografii. Przyznaj, że popełniłeś błąd i przyjmij odpowiedzialność za swoje czyny. Następnie porozmawiaj z terapeutą, grupą wsparcia lub zaufaną osobą, która pomoże ci zachować odpowiedzialność i posuwać się naprzód w procesie zdrowienia.

3. Zauważ trudne do zaakceptowania fakty

Rozpoznanie przyczyny swojego błędu nie zawsze jest łatwe, ale jest niezbędne do wyzdrowienia. Przyjrzyj się sobie i temu, co się stało, i spróbuj określić, dlaczego zdecydowałeś się ponownie oglądać pornografię. Zidentyfikowanie czynników wyzwalających i tego, co doprowadziło cię do nawrotu, może pomóc ci uniknąć sięgania po pornografię w przyszłości.

4. Wyciągnij wnioski z błędu

Postanów przekształcić swoje niepowodzenie w okazję do lepszego zrozumienia siebie i potwierdzenia swojej siły. Postanów, że pozostaniesz zaangażowana w swój powrót do zdrowia. Rozważ praktykowanie pozytywnych afirmacji lub wprowadzenie nowych dobrych na wyków, które pomogą ci w chwilach, gdy będziesz chciał sięgnąć po stare nawyki.

5. Pozwól sobie odejść

Po wykonaniu pierwszych 4 kroków w procesie, teraz jest czas, aby pozwolić mu odejść. Rozmyślanie o swoich błędach i niedoskonałościach będzie tylko powstrzymywać cię przed powrotem na drodze do wyzdrowienia. Postaw na dalsze dążenie do przodu, nigdy nie pozwalając, by przeszłe przewinienia sprawiły, że poczujesz się bezwartościowy, zwłaszcza gdy tak ciężko pracujesz nad pokonaniem uzależnienia. Pamiętaj, że pracujesz nad czymś, co wymaga dużo wewnętrznej siły i wytrwałości, a są to wspaniałe cechy, które należy pielęgnować.